Virtualūs mokomųjų dalykų konkursai populiarėja

02Mokykla neįmanoma be mokinių, o mokiniai mokosi vadovaujami mokytojo, kuris stengiasi tenkinti ugdytinių poreikius. Ugdymo procesas vyksta įvairiais būdais, taikant šiuolaikinius metodus ir netradicinėse erdvėse. Svarbu motyvuoti mokinius, sudarant galimybę siekti nuolatinės pažangos.  Vienas būdų motyvuoti mokinius – virtualūs mokomųjų dalykų konkursai.

Lapkričio mėnesį  Klaipėdos suaugusių gimnazijos  IIIB, IVD klasių mokiniai dalyvavo virtualiame lietuvių kalbos konkurse “Olimpis 2018” (rudens sesija). Konkurso rengėjų pasiūlytos užduotys sudomino dalyvius. Stebint jų pastangas, kilo mintis, kad iš tiesų žmogus siekia žinių nepriklausomai nuo jo amžiaus.  Kai kurie konkurso klausimai mokiniams pasirodė lengvi, o kai kurios užduotys – sunkokos. Bet siekiančio žinių žmogaus neišgąsdinsi, todėl gimnazistai teigė, kad dalyvauti konkurse jiems buvo tikrai naudinga patirtis, o ir užduotys buvo  kitokios nei per pamokas.  Reiškia, jiems teko patiko praktiškai pritaikyti turimas lietuvių kalbos ir literatūros žinias. O gal pasikliauti nuojauta? IVD klasės mokiniai priėjo išvadą, kad atliekant literatūros užduotis reikėjo prisiminti išeitus kūrinius, kitaip tariant, pasikartoti turimas žinias. Sakoma: “Kartojimas – žinių motina”.

Tokio konkurso privalumas, kad mokytojas gali matyti mokinio padarytas klaidas ir panaudoti tai pamokose, įvairinti mokymo metodus. Malonu, kad atliekant konkurso užduotis buvo pastebima konkurencija: kas daugiau surinks taškų? O sveika konkurencija taip pat motyvuoja siekti mokslo aukštumų.

Lietuvių kalbos mokytoja Laima Rimeikienė